درباره ما
از سال 1379 گروهی پژوهشی متشکل از مهندسان صنایع و مکانیک متخصص در حل مسائل صنایع مختلف با متدولوژی TRIZ شکل گرفت که به صورت پیوسته و مستمر به توسعه راهحلهای تخصصی میپرداخت. این تیم از سال 1381 با برگزاری یک دوره تخصصی به درخواست مولفان کتب درسی وزارت آموزش و پرورش کشور، نسبت به مسائل حوزه یاددهی-یادگیری در کشور دغدغهمند شد. این مسیر با برگزاری چندین دوره تخصصی آموزشی دیگر برای مدارس بهنام و پیشرویی همچون علامه حلی و فرزانگان تداوم یافت و پس از مشارکت در توسعه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند نظام خلاقیت و نوآوری، به سرانجام رساندن این دغدغه، مبدل به ماموریت کلیدی تیم شد.
در نهایت، پس از 8 سال مطالعه و پژوهش، برگزاری انواع کارگاه و تجربه غیرمتمرکز در حوزه یاددهی یادگیری، در سال 1396 موفق به کسب موافقت اصولی شده و در سال 1397 به طور رسمی، مدرسه آب و آینه در پایه پیشدبستانی و کلاس اول آغاز به کار کرد.
- توسعه مدل علمی
- تناسب با اسناد بالادستی
- مبتنی بر متدولوژی TRIZ
- یادگیری برساختگرا و شناختگرا
- پروژهمحور، بازیمحور، گفتگومحور
- مبتنی بر نوآوری باز
مسیری که طی کردهایم
از سال 1396 تا کنون، سال به سال بر اجرای رویکرد شناختگرا و برساختگرا به صورت پایه به پایه متمرکز بودهایم. محتوای یاددهی یادگیری خلاق توسعه دادهایم، انواع بازی و پروژه خلاق طراحی و اجرا کردهایم، سیستم ارزیابیمان را بهبود دادهایم و امروز مفتخریم که با همکاری و تعامل تنگاتنگ با مرکز نوآوری و شتابدهی آب و آینه در مقطع پیشدبستان و دوره اول ابتدایی مجموعهای کمنظیر از محتواهای چندرسانهای و تعاملی را تولید کردهایم.
- سال تحصیلی 98-97: توسعه محتوا و اجرای پایه پیشدبستان
- سال تحصیلی 99-98: توسعه محتوا و اجرای پایه پیشدبستان و اول
- سال تحصیلی 99-98: توسعه محتوا و اجرای پایه پیشدبستان، اول و دوم
- سال تحصیلی 00-99: توسعه محتوا و اجرای پایه پیشدبستان، اول، دوم و سوم
- سال تحصیلی 01-00: توسعه محتوا و اجرای پایه پیشدبستان، دوره اول ابتدایی و چهارم
کارنامه ما
معرفی تیم مدیریت
آمنه سلیمی نمین مدیر مدرسه نوآوری آب و آینه
طراح بازیهای شناختی
سارا سلیمی نمین موسس مدرسه و مرکز نوآوری آب و آینه
زینب عوایدی معاون آموزشی
سیده حوریه خوش قلب معاون اجرایی
شیما برادران معاون ساماندهی