0%

مدرسه آب و آینه، برا تکمیل کادر خود همکارجذب می‌کند.

مهلت ارسال اطلاعات

_

    ویژگی‌های عمومي برای انتخاب همکار

    • سلامت جسم و روانمنظور، سلامت جسمی و روانی به گونه‌ای است که شرایط همکار (چه توانیاب باشد و چه نباشد) مانع حضور کامل جسمی و ذهنی در کلاس درس و مسیر رشد و همراهی و تداوم در ایفای نقش فرد، نشود.
    • صبر و انعطاف‌پذیریبه منظور دارا بودن ظرفیت کار با کودک و همراهی در مسیر زمان‌بر و پرچالش رشد، صبر و انعطاف‌پذیری شرط لازم است.
    • تعهد و پایداریمسیر رشد، مسیری یکپارچه است و ورود به آن مستلزم تداوم این مسیر تا انتهای هر چرخه استاندارد است و رها کردن آن موجب آسیب برای همه اعضاء چرخه رشد خواهد بود.
    • نظم و هماهنگی ظاهریهنگام کار با کودک، تناسب جسمی و آراستگی ظاهری، رعایت بهداشت فردی و تعهد به اصول پوشش استاندارد در فضای یاددهی و یادگیری اهمیت قابل توجهی دارد.
    • درک و انطباق با مفهوم یادگیری شناختیاگرچه آشنایی با مبانی یاددهی-یادگیری شناختی و روش‌های انسان‌گرا از الزامات اولیه کار در محیط آب و آینه است، قابلیت اجرای آن در ارتباط با کودک مزیت محسوب می‌شود.
    • تفکر سیستمیبه علت حساسیت مسئولیت یاددهی - یادگیری، توانایی درک مقوله‌ها بعنوان یک سیستم و روابط بین آن‌ها به صورت جامع و کل‌نگر و قابلیت تحلیل آن‌ها، مهارتی کلیدی و مورد نیاز است.
    • یادگیرندگی مستمر و تفکر انتقادیبه معنای فهم «مهارت یادگرفتن» و «داشتن نگرش و بینش سنجش‌گرا و نقادانه به داده‌ها» است. حضور در آب و آینه نیازمند فعالیت در یک حلقه مستمر شامل یادگیری، تجربه، دریافت بازخورد و بهبود است.
    • تجربه و تمایل به فعالیت در زیست بوم یاددهی-یادگیریزیست بوم یاددهی-یادگیری مرتبا در حال تحول است و برای دستیابی به یافته‌های جدید و تجربه‌هایی که در این زیست بوم مرتبا تولید می‌شود، نیازمند حضور و فعالیت در این شبکه است.
    • تسلط به کار با اینترنت، کامپیوتر و مجموعه نرم‌افزارهای اداری پایهبا توجه به پویا بودن کار و نیاز به تحلیل مستمر فرآیند یاددهی-یادگیری، نیاز است که فرد مهارت جستجو و توانایی مستند کردن، به اشتراک گذاری و تولید محتوا بر اساس آنچه طی مسیر رشد تجربه می‌شود را دارا باشد.
    #

    مشاغل مورد نیاز

    • معلم پايه
    • معلم ورزش
    • معلم زبان
    • توليدکننده محتوای رسانه‌ای
    گام اول: پر کردن فرم مشخصات اولیه
    گام دوم: ارسال ویدئو
    گام سوم: ارزیابی حضوری یا مجازی

    فرآیند آشنایی و انتخاب همکاران جدید

     

    • گام اول: دریافت اطلاعات اولیه از طریق فرم؛ متقاضیان همکاری فرم ساده‌ای که در وبسایت مدرسه آب و آینه گذاشته می‌شود را پر می‌کنند. این فرم شامل اطلاعات پایه شناسایی، تحصیلی و شغلی (بخش اول رزومه) و اطلاعات تماس برای مراودات بعدی است. نتیجه بررسی فرم از طریق پیام کوتاه یا ایمیل به اطلاع رسانده خواهد شد.
    • گام دوم: آگاهی از ویژگی‌ها و تجارب و شایستگی‌ها؛ متقاضیان پذیرفته شده در مرحله اول، یک ویدئوی یک دقیقه‌ای ارسال می‌کنند. محتوای دست کم نیمی از ویدئو حتما و الزاما بایستی شامل صوت و تصویر واضحی از فرد متقاضی باشد و طی آن فرد باید خود را به طور کامل معرفی کرده و خلاصه سوابق خود را شرح دهند. همچنین توضیح دهند که چرا علاقمند به این شغل هستند. همچنین یک متن در قالب فایل pdf حاوی دو بخش مجزا ارسال نمایند. بخش اول بایستی شامل شرح تفصیلی تجربیات کاری و علمی ایشان باشد و بخش دوم شامل نتیجه مطالعه و بررسی یک استارتاپ فعال بین المللی در حوزه فناوری آموزشی (برای مثال کانال ed-tech) که به نحوی با شغل مورد علاقه متقاضی تناسبی دارد.
    • گام سوم: ارزیابی حضوری یا مجازی؛ با توجه به شرایط جدید حاکم بر کشور در سال ۱۳۹۹، فرآیند ارزیابی آب و آینه تغییراتی داشته لذا در گام سوم از متقاضیان خواسته خواهد شد که دو کار عملی را تحویل دهند. اول: یک طرح درس شناختی روی موضوع دلخواه، دوم: یک ارائه آنلاین از طراحی تا اجرا به صورت چند رسانه ای.
    _

    پس از گزینش چه می‌شود؟

    افرادی که بعد از طی این سه گام انتخاب شوند، جهت ورود به دوره آموزشی بدو خدمت شامل سرفصل‌های زیر با تخفیف ۹۰% معرفی می‌شوند. پس از پایان این دوره وارد مرحله کارآموزی به مدت ۳ الی ۹ ماه می‌شوند. مدت دوره کارآموزی بستگی به نتیجه ارزیابی اولیه دارد. چنانچه فرد بتواند دوره کارآموزی را با موفقیت پشت سر بگذارد، قرارداد کاری مطابق قانون کار و بیمه امضاء شده و کار رسمی او شروع می‌شود.

     

    سرفصل‌های کلی آموزش بدو خدمت

    یادگیری شناختی در الگوی آب و آینه

    1. یادگیری و یادگیری شناختی آب و آینه
    2. جایگاه پروژه اکتشافی کشف و حل مسئله در یادگیری شناختی
    3. جایگاه بازی‌ جدی در یادگیری شناختی
    4. برنامه مدرسه آب و آینه و درهم تنیدگی اجزای برنامه مشتمل بر پروژه و کاردستی، بازی فکری و حرکتی، اردو، قصه، مستندسازی، …

    تحول بنیادین و نظام خلاقیت و نوآوری وزارت آموزش و پرورش

    1. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
    2. سند برنامه درسی ملی
    3. سند نظام خلاقیت و نوآوری وزارت آموزش و پرورش
    _